Capitala Rusiei a adoptat joi cele mai stricte măsuri de izolare legate de COVID-19 din ultimul an, în condițiile în care numărul deceselor și al infecțiilor cauzate de pandemie au atins noi maxime, iar vaccinarea avansează lent.
Doar magazinele esențiale, cum ar fi farmaciile și supermarketurile, au voie să rămână deschise, iar școlile și grădinițele de stat sunt închise, iar din 30 octombrie intervine o oprire a activităților economice, timp de o săptămână, potrivit Reuters.
La fel ca Moscova, unele regiuni au decis să dea startul închiderilor parțiale de joi sau chiar mai devreme, în încercarea de a reduce numărul de infecții.
Locuitorilor Moscovei li se permite să își părăsească locuințele, spre deosebire de vara anului 2020, dar noile măsuri indică o îngrijorare crescândă în rândul oficialilor cu privire la numărul record de decese.
Joi, oficialii au raportat un record istoric de 1.159 de decese la nivel național COVID-19 în ultimele 24 de ore, în timp ce numărul de infecții zilnice a depășit pentru prima dată bariera de 40.000.
Mulți ruși au declarat că sunt reticenți în a se vaccina și au respins cele patru vaccinuri pe care Rusia le-a înregistrat, inclusiv cunoscutul Sputnik V.
Unii oameni spun că ezită din cauza neîncrederii în autorități, în timp ce alții invocă preocupări legate de siguranța vaccinurilor.
La 22 octombrie, datele oficiale arătau că 49,1 milioane de ruși erau complet vaccinați. Populația totală, excluzând Crimeea anexată, este estimată oficial la aproximativ 144 de milioane de persoane.
Cotidianul Kommersant a relatat joi că Kremlinul ar intenționa să relanseze campania de informare publică cu probleme privind importanța vaccinării.
Noua campanie ar urma să acorde o mai mare atenție celor peste 80 de regiuni ale Rusiei și să aibă un ton mai puțin agresiv și negativ. Campania existentă a evidențiat adesea riscul de moarte pentru rușii care refuză să se vaccineze, mai degrabă decât să facă legătura între vaccinare și libertatea de a fi scutiți de restricții.
Cu toate acestea, Kremlinul a negat că intenționează să relanseze campania publicitară, dar a declarat că strategia este ajustată în mod constant.